Prima pagină » Ce beneficii au fulgii de ovaz si cum il poti consuma

Ce beneficii au fulgii de ovaz si cum il poti consuma

Te-ai întrebat vreo dată ce este ovazul și cum te poate ajuta din punct de vedere al sănătății? Dacă da, atunci citește acest articol până la final.

fulgi de ovaz in castron

Ovazul este un tip de cereală (e.x. semințele comestibile care aparțin ierbii de ovăz) și este cunoscut pentru beneficiile lui în ceea ce privește reducerea riscului anumitor bolii și menținerea corpului
sănătos.

Din punct de vedere al valorilor nutritive, ovazul este un aliment bogat în:

  • Fibre cunoscute sub numele de beta-glucan (10g la 100g de ovaz)
  • Proteine (13g la 100g)
  • Vitamina B1 (0.46mg la 100g)
  • Vitamina B9 sau Folat (32mcg la 100g )
  • Fier (4.3mg la 100g)
  • Zinc (3.6mg la 100g)
  • Magneziu (138mg la 100g)

Următoarele beneficii în ceea ce pivește sănătatea corpului sunt oferite datorită consumului
de ovăz:

  • Menține inima sănătoasă – consumul de ovaz (e.x. datorită fibrelor de beta-glucan pe care acesta le conține) ajută la reducerea presiunii sângelui dar și a nivelului de colestrol rău (cunoscut și sub numele de LDL – low density lipoprotein);
  • Previne apariția diabetului – datorită fibrelor de beta-glucan care previn creșterea bruscă a nivelului de zahăr din sânge dar și a insulinei după terminarea mesei;
  • Reduce nivelul de zahăr din sânge dar și al insulinei ceea ce îl face să fie benefic în alimentația persoanelor cu diabet de tip 2 (diabet zaharat);
  • Ajută la reducerea dar și la menținerea greutății normale – deoarece fibrele sustrag apă și măresc vâscozitatea mâncării digerate ceea ce va duce la creșterea cantității de mâncare prezentă în intestine. Astfel, digestia mâncării dar și absorbția nutrienților vor fi încetinite ceea ce duce la menținerea senzației de sațietate (de plin) pe o perioadă mai lungă de timp;
  • Menține tractul digestiv sănătos și reduce apariția cancerului colorectal datorită fibrelor care previn constipația, diareea și sindromul intesinului iritabil.

Știai că? Ovazul este întâlnit sub diferite forme cum ar fi:

  • Fulgi de ovăz
  • Tărâțe de ovăz
  • Făină de ovăz
  • Băutură din ovăz

Te întrebi cum poți consuma ovăzul? Aici îți voi prezenta câteva idei de retete prin care poți include
acest produs în alimentația ta de zi cu zi.

  • Fulgi de ovăz cu lapte/băutură din plante, iaurt sau kefir pe lângă care poți adăuga un mix de semințe, nuci, unt de arahide sau o mână de fructe de pădure, kiwi, căpșuni, banane sau orice alt fruct/e preferi. Nu uita că este esețial să ai o dietă cât mai diversificată pentru a putea oferi corpului tău toți nutrienții de care are nevoie.
  • Clătite americane din făină de ovăz și bucățele de ciocolată, fulgi de cocos sau fructe congelate. Sunt o delicatese și foarte ușor de făcut!
  • Overnight oats – te întrebi ce este? Ei bine, este ovăz amestecat cu apă, lapte sau băutură din plante lăsat la frigider peste noapte. Acesta va devini ca o budincă și o poți asezona cu fructe, nuci, semințe, coajă de lămâie sau gem de fructe. Este o opțiune foarte rapidă și gustoasă de mic dejun pentru diminețile în care ești pe grabă.
  • Brioșe din făină/fulgi de ovăz cu afine
  • Fursecuri din fulgi de ovăz cu bucățele de măr și nuci
  • Risotto din ovăz


Sunt ușor, rapid de făcut și foarte gustoase dar și nutritive în același timp. Ție care îți place mai mult?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*